PŘIPRAVUJEME – Martin Odehnal + Marek Tichý (druhý díl): Děti umí rozpitvat mrtvolu jazyka, ale neumí se vyjadřovat, stávají se z nich magoři, učící se nesmyslné větné rozbory

PŘIPRAVUJEME – Martin Odehnal + Marek Tichý (druhý díl): Děti umí rozpitvat mrtvolu jazyka, ale neumí se vyjadřovat, stávají se z nich magoři, učící se nesmyslné větné rozbory

U nás školský systém žádný není. To jsou fragmenty, z nichž některé fungují. Výborné je předškolní vzdělávání, mateřinky, přípravné třídy, ještě tak elementárka, dejme tomu první stupeň – a pak pic kozu do vazu, z dětí se stávají magoři, kteří se učí nesmyslné větné rozbory, aniž by uměly pořádně mluvit. Když si poslechnete dítě pětileté a patnáctileté – jaký je rozdíl v úrovni jejich vyjadřování? Kde je těch deset let školy? Oni umí perfektně tu mrtvolu jazyka rozpitvat na totálně nesmyslné přívlastkové věty a všechny možné jevy, které kdybych potkal v lese a poznal to, tak bych předtím utekl. Tam jsou věci, které jsem neměl dokonce ani u státnic z češtiny. Nebo věci, které jsme se učili až na gymnáziu, se teď učí v šesté, sedmé třídě.

Společnost

Délka: 01:10
Datum: 9.9.2019

Přehrát pořad

Uslyšíte v rozhovoru s předsedou Asociace speciálních pedagogů Martinem Odehnalem a dokumentaristou Markem Tichým na Svobodném universu v pořadu Kupředu do minulosti v úterý 10. září od 18:30 hod.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.